پذیرش بستری و مقررات
راهنمای نحوه پذیرش بیماران بستری
· ارائه دستور بستري از طرف پزشك معالج به و احد پذيرش
· ارائه كارت ملي، شناسنامه، دفترچه بيمه و معرفي نامه بيمه تكميلي
· مراجعه بيمار يا همراه بيمار با در دست داشتن دستور بستري و برگ تأييد مالي به واحد ترخيص جهت تأييديه مالي
· مراجعه بيمار به بخش پس از انجام هماهنگي هاي لازم با بخش هاي مربوطه (اين امر توسط متصديان پذيرش انجام مي پذيرد)
· صدور كارت همراه (در صورت دلخواه) با هماهنگي بخش مربوطه
مدارك لازم جهت بستري بيمار
· ارائه دستور بستري از طرف پزشك معالج به واحد پذيرش
· ارائه كارت ملي، شناسنامه يا دفترچه بيمه
· در پذيرش بانوان جهت جراحي هاي زنان و زايمان حضور همسر به همراه شناسنامه
· در پذيرش كودكان حضور قيم قانوني به همراه شناسنامه
· ارائه معرفي نامه بيمه تكميلي ترجيحا در زمان پذيرش و يا نهايتا تا 12 ساعت پس از زمان بستري بيمار
· در موارد اورژانس در صورت عدم ارائه كارت شناسايي معتبر به هنگام پذيرش مربوط به بيمار ،تحويل آن حداكثر تا 12ساعت پس از بستري
اطلاعات ضروري پذيرش بيمار
· پس از تخصيص تخت و فرآيند پذيرش و تاييد مالي ، بيمار به همراه بيماربر به بخش مربوطه منتقل مي گردد.
· ضروري مي باشد اطلاعات مندرج در برگه پذيرش و دستبند شناسايي بيمار توسط بيمار يا همراه وي به منظور تاييد صحت اطلاعات مندرج كنترل شود.
· پذيرش بيمار به صورت شبانه روزي واقع درمحوطه بیمارستان جنب داروخانه می باشد.
· حضور همراه بر بالين بيمار در صورت تاييد پزشك معالج ،بخش و صدور كارت همراه امكان پذير مي باشد.
· ميزان مبالغي كه پس از پذيرش از بيمار اخذ مي گردد فقط پيش پرداخت است و ميزان كامل هزينه ها كه شامل(حق الزحمه پزشكان و هزينه بيمارستان) توسط واحد ترخيص اعلام مي گردد.
· ورود افراد كمتر از 12 سال به بخش بستري در ساعات ملاقات ممنوع است.
نحوه ترخیص و مدارک لازم
مراحل ترخیص بیمار
ترخیص فرایندی است که بیمار نیاز به اقامت در یک مرکز درمانی نداشته و پس از بهبودی کامل و نسبی با نظر پزشک معالج از بیمارستان ترخیص می گردد و در پایان خلاصه ای از پرونده که شامل اقدامات درمانی بیمار بوده به هنگام خروج بیمار از مرکز درمانی به وی تحویل می گردد.
ترخیص بیمار دو نوع است: الف) ترخیص با دستور پزشک ب) ترخیص با رضایت شخصی
ترخیص با دستور پزشک
۱- صدور دستور پزشک جهت ترخیص بیمار
۲- تکمیل کلیه اوراق پرونده با مهر و امضاء پزشک معالج
۳- کنترل اوراق پرونده از نظر تعداد خدمات ارائه به بیمار و کنترل مهر و امضاء در اوراق پاراکلینیکی (اسکن، رادیولوژی، ازمایشگاه، دارو و لوازم)
۴- کنترل کامل مشخصات بیمار از روی دفترچه بیمار (اعتبار دفترچه بیمه)
۵- هماهنگی با کارشناسان بیمه جهت (رویت بموقع پرونده ها برای ترخیص بیمار)
۶- پیگیری نواقصات بیمه
۷- تحویل پرونده به واحد ترخیص جهت ترخیص بیمار از بخش بستری
۸- کنترل بررسی تمام خدمات به بیمار توسط کارکنان واحد ترخیص در صورت ناقص بودن پرونده برای رفع نقص به بخش مربوطه ارجاع گردد.
۹- اخذ مدارک بیمه و مدارک بیماران تصادفی از بیمار و یا همراهان بیمار
۱۰- صدور صورتحساب بر اساس تعرفه های مصوب
۱۱- راهنمایی بیمار جهت پرداخت به صندوق (در صورت داشتن مشکل مالی بیمار به مددکاری راهنمایی می گردد)
۱۲- صدور برگ خروج توسط صندوق
۱۳- دریافت برگ خروج توسط بخش مربوطه و تحویل خلاصه پرونده و سایر مدارک مورد نیاز و توصیه های پس از ترخیص و خروج بیمار از مرکز
|